الاثنين، 2 مايو 2011

بدء تسجيل طلبات الانضمام للنقابة

تعلن ادارة نقابة المبرمجين المصريين انه قد تم فتح باب التسجيل للدفعة الاولى
يرحى تحميل الاستمارة من على هذا الرابط
http://www.egprogrammers.org/sites/default/files/Estemara.pdf
وكتابة كل البيانات عدا المخصصة للجنة العضوية
ثم سحبها اسكانر هي والاوراق المطلوب وارسالها على الاميل
 edara@egprogrammers.org
الاخوة الذين يعملون فري لانسر يرجى كتابة اسم الموقع واسم المستخدم واسم فريق العمل
والذين لا يعملون في شركات يرجى ارسال نماذج من الاعمال ان وجدت
وهناك اختبار سيعلن عنه قريبا ولن تكتمل العضوية الا بعد الامتحان
هذا الاختبار سيكون لمن لم يتم التأكد من عمله بالبرمجة
ويرجى وضع الاسئلة كتعليق على هذا الموضوع وسيتم الرد عليها في اقرب وقت

هناك 19 تعليقًا:

  1. السلام عليكم
    انا طالب في حاسبات ومعلومات جامعه قناه السويس
    كان عندى استفسار بسيط ياريت الرد عليه لو سمحتو
    انا في اخر سنه
    انتو بتقولو ان لازم يكون ان اعضار النقابه مبرمجين
    ممكن اكون انا بشتغل في نظم المعلومات مبستخدمشي اى برمجه او لغات البرمجه مثل ال IT مثلا المفروض ان النقابه دى لكل خريجي كليات الحاسبات والمعلومات
    يا ريت الرد علي الميل ده for_ever_sh99@yahoo.com

    ردحذف
  2. النقابة حاليا للمبرمجين فقط ولكن هناك اقتراح باضافة مجالات اخرى سيتم مناقشته قريبا

    ردحذف
  3. انا حاصل على بكالوريوس نظم معلومات إدارية وطالب فى دبلوم الدراسات العليا فى المحاسبة والحاسب الألى كلية التجارة/ جامعه الأسكندرية,اخر سنة وبعمل مصمم مواقع ومبرمج فيجول بيزك ومصمم جرافيك فري لانسر ممكن انضم للنقابة وممكن امثل النقابة فى أسوان ولو فى امكانية ياريت تردو عليا على الميل دة: info@mahmoudbashir.net

    ردحذف
  4. السلام عليكم
    انا خريج تجاره خارجية تخصص information system
    هل لى انى انضم الى النقابه
    شكرا

    ردحذف
  5. كل العاملين بالبرمجة لهم حق التسجيل ودي شروط التسجيل
    http://programmersyndicate.blogspot.com/2011/05/blog-post.html

    ردحذف
  6. السلام عليكم انا خريج نظم معلومات ادارية وبكمل دراسات عليا بمعهد الدراسات والبحوث الاحصائية جامعة القاهرة ( نظم معلومات ) هل ممكن انضم للنقابة ؟
    وكمان عاوز اعرف العنوان الخاص بمقر النقابة ؟
    الايميل amr.elsayed87@gmail.com

    ردحذف
  7. ما هي الاوراق المطلوب ارسالها مع الاستماره

    ردحذف
  8. لو سمحت مش المفروض ان فى نقابة اسمها مهندسى البرمجيات تحت الانشاء وان شاء الله قربت تتعمل ايه بقى لازمة الكلام ده ونقابة المبرمجين؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  9. كل العاملين بالبرمجة لهم حق التسجيل ودي شروط التسجيل
    http://programmersyndicate.blogspot.com/2011/05/blog-post.htm
    لو انت في معهد الاحصاء ممكن اخد منك ورقك هناك انا بكون موجود
    السبت من 12-3
    الاثنين - الاربعاء من 5-8

    ردحذف
  10. بالنسبة لنقابة مهندسي البرمجيات هي مشروع نقابة اخر تحت الانشاء وهو مخصص لخريجي حاسبات فقط وهو مختلف كليا نحن نجمع كل المبرمجين

    ردحذف
  11. انا معجب بفكرة النقابة جدا
    ومتحمس ليها اوي
    بس انا عندي كام سؤال كده
    اولا: ايه الفايدة اللي هاخدها من اشتراكي في النقابة
    او بمعنى اخر ايه اللي بيميز المبرمج اللي معاه كارنيه النقابة عن غيره من المبرمجين؟
    ثانيا: رسوم الاشتراك 100 جنيه دي رايحة فين او مخصصه لايه؟
    ثالثا: هل النقابة دي معترف بيها حكوميا؟ ولو لا.. يبقى ايه الخطوات اللي اتعملت عشان يبقى معترف بيها؟
    رابعا: مطلوب صياغة واضحة لكلا من: اهداف النقابة, رؤية النقابة, رسالة النقابة, ادارة النقابة بفروعها والقائمين عليها والمؤسسين بالاسماء والسيفيهات
    ..
    انا يا جماعة لولا اني متحمس جدا للفكرة مكنتش سئلت الاسئلة السخيفة دي..
    بس بجد انا مش متحمس جدا للفكرة ومستعد ابذل فيها مجهود تطوعي لو اتطلب مني
    بس اهم حاجة الواحد يبقى عارف هوا فين ورايح فين
    اسف للاطالة

    ردحذف
  12. السلام عليكم
    ان خريج نظم معلومات ادارية واعمل مبرمج بالكويت بشركة خاصة
    هل لى الحق فى الانضمام الى النقابة مع انى فى الكويت وكيفة الاختبار ايلى بيقولة عنة وان فى الكويت
    الاوراق ممكن ارسالة على الاميل و الاختبار يتم ازى
    ممكن الافادة على الاميل
    ha2023@hotmail.com

    ردحذف
  13. السلام عليكم طب بالنسبه لخريجى كليه علوم شعبه البرمجه

    ردحذف
  14. لو سمحت انا معايا بكالوريوس حاسبات ومعلومات
    وشغااااال في هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة ببني سويف منذ 3 سنوات
    لو اشتركت في النقابة إيه هيكون المسمى في البطاقة او الكارنية

    ردحذف
  15. لو سمحت أنا بكالوريوس نظم معلومات ادارية ينفع اعمل معادلة لنظم معلومات بتاع كلية حاسبات ومعلومات أو بكالوريوس هندسة البرمجيات في كلية هندسة أرجو الرد

    ردحذف
  16. بكالسوريون نظم ومعلومات الاكاديميه العربيه تتبع نقابه ايه لو سمحتو عاوز الرد

    ردحذف
  17. مساء الخير لوسمحت لو انا خريج معهد عالي للحاسبات ونظم المعلومات هل ينفع انضم

    ردحذف